Perkongsian "Gerhana Bulan Berdarah" : Ada yang tak tahu kan? Hari ini 15 APRIL 2014

Unknown | 06:43 | 0 comments


Gerhana Bulan Berdarah 15 April 2014 | Sepertimana yang kita sedia maklum, pada hari ini akan berlakunya fenomena alam "Bulan Berdarah" ataupun "Blood Moon".

Ianya bukan lah petanda kiamat tapi ianya adalah fenomena semulajadi yang biasa berlaku dan kali terakhir dilihat pada 10 Disember 2011.

Menurut NASA punca sebenar fenomena bulan berdarah tersebut adalah disebabkan kedudukan bulan sejajar dengan bumi dan matahari. Fenomena ini terjadi disebabkan pembiasan cahaya oleh atmosfera bumi.

Ianya dikenali sebagai “Blood Moon” kerana warnanya yang berwarna merah dan dapat dilihat menggunakan mata kasar.

Fenomena bulan berdarah yang akan berlaku pada 15 April 2014 dapat dilihat dengan jelas di negara Utara/ Selatan Amerika dan Australia.

Di tahun 2014 ini, akan terjadi 4 kali gerhana iaitu gerhana bulan penuh pada 15 April, gerhana matahari cincin pada 29 April, gerhana bulan penuh pada 8 Oktober dan gerhana matahari separuh 
pada 23 Oktober 2014.

Di Bawah ini kami dikongsikan kepada anda gambar Rasmi Gerhana Bula

Gambar rasmi fenomena gerhana bulan berdarah pada 15 April 2014. Imej yang dirakam adalah menerusi perkongsian khas orang awam dari seluruh dunia menerusi dilaman twitter rasmi Agensi Angkasa Lepas (NASA). Seperti yang sedia maklum, fenomena gerhana bulan berdarah atau Blood Moon boleh disaksikan pada malam 15 April 2014. Antara negara yang jelas melihat fenomena ini adalah kawasan sekitar Amerika utara/ Selatan dan Australia.




Sumber: Gambar Rasmi Gerhana Bulan Berdarah 15 April 2014 | melvister.com

Sumber -http://www.akupunyer.com/2014/04/siaran-langsung-gerhana-bulan-berdarah.html#ixzz2yxemYpCS

Category: , , ,

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 comments