Penculik, perogol tiga wanita hilang kata-kata dalam mahkamah

Unknown | 15:36 | 0 comments

Cleveland: Seorang lelaki dihadapkan ke mahkamah untuk dituduh memperkosa dan menculik tiga wanita yang hilang kira-kira sedekad lalu.

Ariel Castro hanya menunduk dan menggigit kolar bajunya ketika hampir keseluruhan pertuduhan dibacakan.

Dia kemudian menandatangani dokumen dengan tangan bergari. Dia tidak bercakap sepatah perkataan pun dan mahkamah menetapkan jaminan AS$2 juta (RM5.9 juta) untuk setiap kes yang dihadapinya.


Tiga wanita terbabit ditemui masih hidup selepas sedekad berada dalam tawanan dengan menjalani kehidupan penuh kesunyian dan kegelapan di kediaman yang sempit.

Mereka juga menjadi mangsa perkosa dan hanya dibenarkan keluar beberapa langkah untuk ke garaj sekali dua.

Castro, 52, yang pernah bekerja sebagai pemandu bas menjadi satu-satunya suspek setakat ini.

Pada masa sama, timbul pelbagai persoalan bagaimana Castro dapat mengawal ketat tiga wanita terbabit untuk tempoh yang lama sebelum seorang mereka berjaya melarikan diri Isnin lalu. Polis berkata, wanita berkenaan kadangkala diikat dengan tali dan rantai serta dikurung dalam bilik berasingan. Mereka menghadapi penderaan psikologi dan seksual secara berterusan dan pernah mengalami keguguran.

Mangsa culik dan Castro memberikan kenyataan yang panjang kepada anggota polis sebelum kes berkenaan dibawa ke mahkamah. Bagaimanapun, tiada seorang pun daripada mangsa memberikan petunjuk bahawa dua saudara kandung Castro yang direman sejak Isnin lalu turut terbabit. - AP

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 comments