Penculikan pelancong China di Semporna oleh lelaki bersenjata (03/04/2014)

Unknown | 20:19 | 0 comments

Berita Terbaru : Seorang Warganegara China dan kakitangan resort dikatakan telah diculik oleh sekumpulan lelaki bersenjata yang tidak dikenali dari Singamata Water Resort di Semporna, Sabah, Malaysia Timur di mana sekumpulan 60 pelancong Cina tinggal, pada 2 April, pada kira-kira 10.30 malam.

Pelancong wanita diculik adalah dari Shanghai manakala kakitangan wanita adalah Filipina.
Gambar menunjukkan beberapa pelancong China berbaring di atas lantai semasa kejadian itu. (Gambar ihsan Huaxi Dushi Bao)

Berikut adalah laporan berita oleh Huaxi Dshi Bao (Barat China Metropolis harian) dalam bahasa Cina.
http://news.ifeng.com/world/detail_2014_04/03/35414102_0.shtml

(Selepas Google Translate)

Menonton adegan Shanghai Huaxi Dushi Bao wartawan wanita Sabah pelancong telah diculik oleh tentera@ WCC [dua pelancong China telah diculik di Malaysia YORK , 2 April pada pukul 10 sebelum ini, wartawan di Malaysia Sabah ( Singamata ) yang dihantar mikro surat, berkata kumpulan pelancongan lelaki bersenjata menyerang pertemuan , 2 pelancong China dan kakitangan hotel telah dirampas , hotel ini berkata adalah sekumpulan lelaki bersenjata, " pemberontak Filipina " , tujuan diculik masih tidak jelas .

Selepas [ Consulate Cina di Kuching telah bermula 24 jam mekanisme kecemasan ] kejadian rampasan , wartawan yang segera menghubungi Konsulat Jeneral Cina di Kuching. Konsulat Jeneral orang yang bertanggungjawab : Konsulat Jeneral dalam perkara itu dengan serta-merta selepas permulaan mekanisme kecemasan 24 jam yang dikenali .

Ia melaporkan bahawa pelancong wanita Cina telah dicuri selepas mandi. Apabila pelancong wanita diculik , wartawan mendengar jejak langkah pesat. 

Dan wartawan rakan yang berada di luar , pergi di atas kapal apabila perompak mendengar orang sedang dirompak laungan bantuan dan bantuan, maka ada banyak kakitangan hotel selepas dia." 2 April petang 10:30 Xu , saya mendengar di luar sana di dalam bilik dengan jejak langkah pesat dan wanita menjerit. Petang 11:20 , permintaan di hotel ini yang semua pengunjung ke restoran dinamakan koleksi. 

" Pada masa ini , laman web ini mempunyai kira-kira 20 polis bersenjata di mana-mana , mengiringi pelawat kembali untuk mendapatkan pasport dan barangan.

Pemberita akhbar Berita di tempat kejadian : Buat masa disahkan seorang wanita dan seorang kakitangan hotel Cina telah diculik , menculik pelancong wanita Cina bernama huayun tinggi ( bunyi) dari Shanghai.
Insiden, hotel ini mempunyai 60 pelancong China , orang tua, kanak-kanak, tempat kejadian adalah huru-hara, kakitangan hotel berkata terdapat orang yang bersenjata berhampiran , semua orang terbang berbaring di atas tanah , keadaan adalah sangat tegang. 

Sekitar jam 23:00, diikuti oleh polis bersenjata tempatan tiba di penggera hotel. Wartawan WCC adalah perjalanan tempatan , tidak mahu untuk menghadapi kecemasan ini.

Sekarang datang sekumpulan polis, segera membuat satu kenyataan kepada semua orang. Empat penjuru hotel disusun untuk polis.

Sumber : http://news.ifeng.com/world/detail_2014_04/03/35414102_0.shtml 

Gambar Berkaitan Klik Sini 

Category: , , , , ,

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 comments